Een actie starten

Je kunt je op verschillende manieren inzetten voor een project. Door zelf rechtstreeks een donatie te doen of door een actie te starten. Dat wil zeggen dat je iets organiseert, alleen of met je speltak of ploeg, waarmee je geld ophaalt voor het project van jouw vereniging.

Een actie kan van alles zijn
Denk aan een sponsorloop waarbij je jezelf laat sponsoren voor ieder rondje dat je loopt. Familie en vrienden willen over het algemeen wel een bijdrage geven voor jouw inspanningen. Ben je niet zo heel sportief? Geen probleem! Je kunt ook iets bakken of knutselen wat je vervolgens weer kunt verkopen voor het project van jouw Scoutinggroep. Warme oliebollen, vrolijke kerstkaarten of een romantisch valentijnsgedicht. Je kunt het zo gek niet bedenken!

Een actie kun je heel eenvoudig starten via de knop 'Kom in Actie'. Wanneer je een actie met je speltak start heb je een eigen actiepagina tot je beschikking.

Tip: klik eerst eens lekker rond in het dashboard voordat je de URL deelt met mogelijke donateurs. Pas dingen aan, en kijk wat er gebeurt aan de voorkant van de website. Heel veel kun je namelijk zelf aanpassen. Heel handig!