Renovatie Clubhuis Vliegende Hollander

Vliegende Hollandergroep

Hulp nodig voor groot onderhoud clubhuis

Het clubhuis van Scoutinggroep De Vliegende Hollander (VH) stamt uit 1981, waardoor het onderhoud de laatste tijd veel aandacht vraagt. Leiding en leden hebben zelf, soms met hulp van de gemeente Den Haag, veel werk verzet. Zo hebben ze in 2018 het dak vernieuwd, de toiletten gerenoveerd en de vloeren van de hal en de toiletten verstevigd.

Kostbaarste klus: een nieuwe vloer

Nu is de houten vloer aan de beurt. Die is door de huiszwam ernstig aangetast. Als tijdelijke maatregel wordt de vloer vanuit de kruipruimte gestut, maar hij is inmiddels zo verzwakt, dat hij nu écht vervangen moet worden. Vanwege de hoge kosten lukt dat De Vliegende Hollander alleen met hulp van buitenaf. De projectgroep Renovatie Clubhuis zet daarom alle zeilen bij om meer geld bij elkaar te krijgen.

Er moet meer gebeuren

Voor een toekomstbestendig en veiliger clubhuis voor de jeugdleden en vrijwilligers moet er meer gebeuren, zoals vervanging van de tien jaar oude cv-ketel en de radiatoren in het welpenlokaal, renovatie van de keuken, inclusief apparatuur en verbetering van de brandveiligheid. Dat laatste vraagt om noodverlichting boven de buitendeuren, hang- sluitwerk (zodat iedereen bij gevaar het speellokaal snel kan verlaten), eigentijdse blusinstallaties in de spellokalen (in plaats van de oude brandhaspels). Ten slotte is ook een complete schilderbeurt nodig.

€ 70.000 nodig

Op basis van offertes en inschattingen verwacht de VH dat het noodzakelijk onderhoud in totaal € 70.000 kost. Maar de eigen middelen zijn beperkt. En het onderhoud vraagt veel tijd en energie, die de vrijwilligers liever in mooie activiteiten voor de kinderen en jongeren steken.

Dolblij met alle donaties

Natuurlijk is iedereen bij de VH dolblij met de financiële steun van twee instanties. Fonds 1818 (www.fonds1818.nl/) kende onze groep eind vorig jaar € 15.000 toe. Stichting Boschuysen (www.boschuysen.nl/) kwam deze zomer over de brug met € 5.000. En recent is daar een donatie van € 10.000 aan toegevoegd van het Rabofonds van de Rabobank (www.rabobank.nl/regiodenhaag). We zijn hier enorm dankbaar voor! En die dank geldt net zo goed alle leden, vrijwilligers, vrienden, ouders en andere familieleden die via onze crowdfunding-actie samen ruim € 6.000 hebben gedoneerd. Top!

Tweede ronde crowdfunding gaat los!

Helaas zijn we er ondanks alle steun nog niet. Om de noodzakelijke vernieuwingen uit te kunnen voeren hebben we niet € 6.000 maar minimaal € 15.000 nodig. We hebben nog aanvragen uitstaan bij andere fondsen. Daarnaast starten we nu een tweede ronde crowdfunding en hopen natuurlijk dat veel mensen, bedrijven en instellingen (weer) meedoen.

Gewoon geld overmaken mag ook

Wie de VH liever buiten de crowdfunding om wil steunen, kan een donatie overmaken naar (IBAN) NL58 RABO 0114 3050 72 ten name van Stichting De Vliegende Hollander.

Alle hulp is welkom

Om het renovatieproject te laten slagen hebben we ieders hulp hard nodig. En helpen kan bij VH ook door de handen uit de mouwen te steken als er klusjes geklaard moeten worden. Waardevol en altijd gezellig.

06-10-2023 | 15:33
11-02-2023 | 18:06
16-03-2021 | 20:34 My son loved his time at De Vliegende Hollander. I wish the group success with their renovations!
01-02-2021 | 19:51 Als oud lid gelijk gedoneerd! Prachtige club en heeft mij mijn zelfvertrouwen gegeven en heel veel plezier. Loop er soms nog langs en geniet nog steeds van de herinneringen.
21-01-2021 | 12:02