Avonturenhuis

Scouting Nederland realiseert op Scoutinglandgoed Zeewolde het AvonturenhuisHet Avonturenhuis is vanaf najaar 2021 het centrale gebouw op het Scoutinglandgoed waar kinderen en jongeren kunnen overnachten. Hier kunnen kinderen en jongeren met meerdere groepen samen op kamp en avonturen beleven in de natuur. Om ervoor te zorgen dat álle kinderen mee kunnen doen, is het gebouw ook volledig toegankelijk voor kinderen met een beperking. Niet alleen scouts uit binnen en buitenland, maar alle kinderen en jongeren kunnen gebruik maken van het gebouw. Het geeft ook jonge kinderen die (nog) niet kamperen, zoals bevers en welpen en kinderen onder de 12 jaar, de mogelijkheid op kamp te gaan in de natuur. Het is ons internationale scoutcentrum waar scouts van alle leeftijden, uit stad en land, binnen- en buitenland, elkaar ontmoeten in de natuur, centraal in Nederland.

Doe een donatie voor de inventaris van het Avonturenhuis
Tot nu toe is het Avonturenhuis gefinancierd door externe partners van Scouting Nederland. Maar de laatste loodjes wegen het zwaarst en daar hebben we ieders hulp bij nodig. Vooral voor de inventaris. Je kunt (symbolisch) een object doneren of zelf een bedrag kiezen dat je wilt doneren voor de inventaris voor het Avonturenhuis.

Kies bijvoorbeeld voor een bed of één van de picknicktafels, bomen, stoelen, ledlampen of gevelbekleding. We sturen je dan ook een exclusief 'Ik ben een Avonturenhuisgenoot'-naambandje of een uitnodiging voor de avontuurlijke opening. Natuurlijk kun je ook op de hoogte blijven door je aan te melden voor de speciale Avonturenhuis nieuwsbrief.

Help je ook mee? Samen maken we op avontuur in de natuur voor alle kinderen mogelijk! Get is belangrijk dat alle kinderen en jongeren samen buiten in de natuur kunnen spelen en zich ontwikkelen. Het vergroot zelfvertrouwen, begrip voor elkaar, uitwisseling en een sterker sociaal netwerk. Helaas is dat nog niet voor alle kinderen en jongeren in Nederland vanzelfsprekend. Daarom maken we met de bouw van het Avonturenhuis op kamp en avontuur in de natuur gaan voor iedereen mogelijk.

Het Avonturenhuis is de uitvalsbasis centraal in Nederland van waaruit alle kinderen en jongeren samen op kamp en avontuur in de natuur kunnen gaan. Er is ruimte voor diverse groepen om te overnachten en activiteiten in de natuur te doen, zoals op kamp gaan, zeilen en sporten. Het is ook het internationale scoutcentrum waar scouts van alle leeftijden, uit heel Nederland èn het buitenland elkaar ontmoeten. Land, lucht en water komen er bij elkaar.

Ga voor nóg meer informatie en tekeningen naar de website van het Avonturenhuis.