Materiaal voor de optimisten, Bredase Waterscouting Titus Brandsma

Waterscouting Titus Brandsma in Breda zoekt zwemvesten en onderdelen voor de optimisten om de allerjongste scouts te leren zeilen.

De bekende waterscouts hebben hun 'thuis' in de Tsjerk Hiddes, het troepenschip dat voor anker ligt naast de loods aan het Stenen Hoofd.

Drie jaar geleden is de groep succesvol uitgebreid met een club welpen. Dat zijn jonge scouts van 7 tot 11 jaar.

Om hen op een leuke manier te leren zeilen, heeft Titus Brandsma speciaal voor de welpengroep acht optimisten aangekocht, dat zijn kleine zeilbootjes voor de allerjongste zeilers. Deze bootjes kosten ongeveer duizend euro per stuk. Budget was er dankzij gulle sponsoren en flink sparen.

Kunt u ons helpen aan een aantal essentiële zaken die nodig zijn zoals zwemvesten en onderdelen voor de optimisten.

Bij het zeilen op de Mark hoort een begeleidingsboot voor de staf. We zoeken voor dit ‘slepertje’ een nieuwe buitenboord motor. De wens is er om een fluistermotor aan te schaffen mocht dit financieel niet haalbaar zijn dan wordt het toch een benzine buitenboordmotor.

Daarom is Titus Brandsma op zoek naar kleine en grote donateurs.

Help ons met een donatie en laat de welpen leuk, veilig en verantwoord leren zeilen op de Mark.

Alle donateurs vanaf € 50 krijgen een speciale uitnodiging voor het 100 jarige jubileum op 4 juli aanstaande.

Bij een donatie van € 100 of meer mag u een naam geven aan één van de acht optimisten voor een periode van 5 jaar!