Een nieuwe buitenboordmotor voor de waterscouting Dorus Rijkers

Afgesloten Je kunt niet meer doneren of in actie komen

Help de Loodsen van waterscouting Dorus Rijkers aan een nieuwe buitenboordmotor.

Eind oktober is de buitenboordmotor van onze zeilboot, een IJsselmeer Kruiser, gestolen. Als waterscouting beschikken wij niet over de middelen om zomaar een nieuwe buitenboordmotor te kopen. We hopen met deze 'Go fund me' een deel van het benodigde geld op te halen.

In 2019 hebben wij deze IJsselmeer Kruiser genaamd de Pompelee samen met de buitenboordmotor gedoneerd gekregen. We hebben sindsdien een hoop plezier met de boot gehad tijdens zeiltochtjes, zomerkampen en andere water activiteiten bij de scouting.

Naast dat we zelf een hoop plezier aan de boot hebben tijdens het zeilen wordt de boot ook gebruikt als veiligheidsboot en ondersteunings boot tijdens grotere activiteiten op het water. Met de buitenboordmotor kunnen we snel bij andere boten zijn die in de problemen raken of helpen met de organisatie van een spel op het water.

Zonder buitenboordmotor verliest onze boot een hoop maatschappelijke waarde binnen de waterscouting. We kunnen niet meer helpen met groepsactiviteiten en zijn altijd afhankelijk van een andere motorboot om op plaatsen te komen waar we niet zeilend naar toe kunnen.

Als Loodsen (leeftijdsgroep van 18 tot 23 jaar) genieten we van de vrijheid van het varen en zeilen dat onze boot ons brengt. Zoals voor anker gaan en slapen op de boot, zeilen met flink harde wind en de jongere waterscouts behendig maken in het zeilen. Met een nieuwe buitenboordmotor zijn we weer in staat om te doen waar we zoveel van houden. Rondtrekken met de boot, helpen waar nodig en vooral plezier hebben in en rondom het water.

Helpt u ons mee om dit doel te halen? Namens de Loodsen van waterscouting Dorus Rijkers, hartstikke bedankt voor uw bijdrage.

Bekijk alle
06-03-2021 | 14:57