Geef Oekraïense scouts de Nawaka-kampervaring

Streefbedrag behaald

26 scouts (22 kinderen en 4 vrijwilligers) uit Oekraïne willen graag deelnemen aan Nawaka 2022. Door de aanvallen van het Russische leger op Oekraïne wonen ze soms al maanden in een vreemd land: ver weg van hun eigen huis, hun familieleden en hun Scoutingvrienden. Door deze scouts deel te laten nemen aan Nawaka, beleven ze toch een fantastische zomer, maken ze kennis met waterscouting in Nederland, en kunnen ze natuurlijk hun favoriete hobby samen beoefenen. Daar kun jij aan bijdragen!

Scouts uit heel Nederland helpen op dit moment om kampeerspullen te verzamelen, want tenten en slaapzakken zijn allemaal achtergebleven in Oekraïne. Maar daarnaast zijn de scouts ook enorm geholpen met een financiële bijdrage om de deelnemersbijdrage te betalen, of bijvoorbeeld een deel van de reiskosten.

Nawaka is hét 10-daags nationaal waterkamp van Scouting Nederland. Gedurende die 10 dagen kamperen zo’n 4.500 deelnemers in Zeewolde, waar ze elke dag toffe en uitdagende nautische activiteiten doen. Omdat er ook internationale scouts meedoen, is het ook dé plek om deze zomer nieuwe internationale vrienden voor het leven te maken. Meer weten? Check nawaka.scouting.nl.

In februari 2022 werd Oekraïne opgeschrikt door aanvallen van het Russische leger. Deze oorlog duurt nog steeds voort: miljoenen Oekraïners zijn ondertussen naar andere Europese landen gevlucht. Hieronder zijn natuurlijk ook veel Oekraïense scouts en hun families.

Help jij ons om deze groep Oekraïense scouts te sponsoren, zodat ze mee kunnen doen aan Nawaka?

We zijn ook op zoek naar iemand die Oekraïens en Nederlands spreekt, en die deze scouts wil begeleiden tijdens Nawaka. Mocht je iemand kennen (ook als het voor een deel van het evenement is), horen we dat heel graag via internationaal@nawaka.scouting.nl.

Ps. We ondersteunen deze scouts vanuit de Nawaka-organisatie en Scouting Nederland natuurlijk van A tot Z om mee te kunnen doen. Mocht er onverhoopt toch iets gebeuren waardoor het ze niet lukt om deel te nemen aan Nawaka (bijvoorbeeld omdat de reiskosten te hoog zijn, of de leiding toch niet naar Nederland kan komen), dan doneren we het totaalbedrag aan de WOSM en WAGGGS emergency relief funds. De genoemde sponsormogelijkheden zijn symbolisch, het eindbedrag komt in zijn geheel ten goede aan hun reis, deelname en materiaalkosten.

Update 31-07: Vanwege een aantal onverwachte zaken is het deelnemersaantal bijgesteld naar 12 scouts. We hebben het behaalde bedrag dus naar beneden bijgesteld, en behaald!!