Inkorten Wachtschip

Onze groep

JP Coen zeeverkenners behoort tot de watertak van scouting. Water, zeilen en roeien spelen een belangrijke rol in de programma’s en "Leren door zelf te doen" is hierbij het motto. (Jeugd)leden van jong tot oud zijn elke zaterdag dan ook op en om het water te vinden.

De Nieuw Hoorn

Centrale binnen onze vereniging speelt ons ruim 120 jaar oude vrachtschip de "Nieuw hoorn" die de rol vervult van varend clubhuis en een verbindende factor is tussen de verschillende speltakken. Dit varende clubhuis is cruciaal voor dagjes uit en op kampen, vanwege de faciliteiten aan boord, maar ook voor de verplaatsing van onze kleine lelievletten.

Ons doel

De lengte van de Nieuw hoorn (41 meter) zorgt echter voor een probleem. Vaarbewijzen voor schepen langer dan 40 meter zijn namelijk niet meer te halen, waardoor we zijn aangewezen op het inkorten van ons schip om deze in de toekomst varend te houden. Het inkorten van een binnenvaartschip is echter geen goedkope operatie. De kosten hiervan liggen rond de €40.000,-. Over de afgelopen jaren is er al een flink bedrag bij elkaar gespaard, maar voor het laatste deel zijn we afhankelijk van acties en sponsoring! We zouden jullie steun voor onze crowdfunding dan ook enorm waarderen!

02-03-2023 | 23:00
25-02-2023 | 19:20
20-02-2023 | 14:42 Ze drijft :-)
12-02-2023 | 23:00 We zagen jullie op tv! Zelf betrokken (geweest ) bij Scouting, dragen graag een beetje bij!
04-02-2023 | 12:43 Ik heb 't nieuws over t schip gelezen en gehoord op radio Utrecht. En jaren in de pauze van mijn werk langs t schip gelopen aan de overkant van het water. Ik heb zelf jaren gezeild, inmiddels niet meer werkzaam in Utrecht maar op de een of andere manier blijft het schip me boeien.