Duurzaam nieuw clubgebouw voor Scouting Rhedense Pioniers

Scouting Rheden gaat een duurzaam, nieuw clubhuis bouwen voor bijna 120 jeugdleden en vrijwilligers. Om dit mogelijk te maken hebben we nog wat extra hulp nodig met de restfinanciering van het pand. Wil jij ook bijdragen? Je steunt ons door te doneren of zelf een actie te starten.

Met jullie hulp kunnen we onze eigen plek aan de rand van het dorp realiseren; een duurzaam gebouw naast de nieuw aangelegde natuurspeelplaats, en op loopafstand van het bos. Een clubgebouw dat voor onze leden én voor Stichting Rhevak de basis is waaruit kinderen zich kunnen ontwikkelen door samen te werken en samen te spelen.

Hoe ver zijn we?
De bouwgrond is al gehuurd van de gemeente, de wijziging van het bestemmingsplan is definitief en de vergunningaanvragen voor de bouw lopen al. Onze scouts en vrijwilligers zijn al meer dan 2 jaar druk bezig geweest met sparen, het benaderen van fondsen en het inzamelen van geld via verschillende acties. Door de coronacrisis hebben we alle acties dit jaar helaas afgelast en kunnen we alleen coronaproof verder via online crowdfunding!

Om ons clubgebouw te realiseren gebruiken we zoveel mogelijk goede 2e handsmaterialen en steken we zelf zoveel mogelijk onze eigen handjes uit de mouwen. Er zijn ook al een aantal Rhedense bedrijven die ons materialen schenken of tegen kostprijs willen leveren, maar we missen nog een gedeelte van het totaalbedrag dat nodig is om het pand af te maken.

Wat is er nog nodig?

Door de inzet van onze scouts en vrijwilligers, diverse fondsen en donateurs is er genoeg geld om een cascogebouw neer te zetten. Voordat dit gebouw een echt clubgebouw kan worden genoemd is er nog wel het e.e.a. nodig aan afbouw. Hieronder staan enkele onderdelen waaraan je kunt bijdragen!

- Electra (schatting: €3000,-)
- Sanitair (schatting: €3000,-)
- Wanden en vloeren (schatting: €3000,-)
- Gevelbekleding met panelen van gerecycled kunststof (schatting: €43000,-)

Hoe kun je bijdragen?

Met jouw bijdrage of met een bijdrage uit een leuke actie financieren we een gedeelte van de ruwbouw maar vooral de afbouw, zoals toiletten, vloer-en wandafwerking, keuken, elektriciteit. Via steunscouting kun je kiezen om bij te dragen aan verschillende onderdelen van de ruw- en/of afbouw.

Materialen doneren kan natuurlijk ook, stuur daarvoor een berichtje naar bestuur@rhedensepioniers.nl.

Over Scouting Rhedense Pioniers
Scouting RP bestaat al meer dan 70 jaar en is een gezonde vereniging met bijna 120 jeugdleden en vrijwilligers. Op vrijdagavond en zaterdag zijn onze wekelijkse opkomsten. De planning is onze tijdelijke huisvesting in basisschool De Holtbanck in 2021 te verruilen voor het nieuwe clubgebouw aan de Brinkweg. Op deze locatie doen we nu al vaak opkomsten voor de oudere kinderen vanuit de kapschuur van de gemeente. Wat zou het mooi zijn als we volgend jaar met elkaar aan de slag kunnen in ons nieuwe gebouw!

Lees over onze bouwwijze met stropanelen en bekijk de tekeningen op onze website www.rhedensepioniers.nl