Nieuw sanitair op Ada's Hoeve

Kamperen op Ada's Hoeve
Jaarlijks komen er duizenden scouts naar Ommen toe. Al sinds 1923 wordt er gekampeerd op het Scouting Buitencentrum Gilwell Ada’s Hoeve. Het terrein brengt een rijke historie en natuurschoon met zich mee, waar scouts (en niet-scouts) op een authentieke manier kunnen genieten van het buitenleven. Het scoutingspel wordt er gespeeld met o.a. kamperen, pionieren, koken op kampvuur, vlot varen en pijl en boogschieten. De totale oppervlakte is 46 hectare groot.

Samen met ruim 60 vrijwilligers wordt Gilwell Ada's Hoeve in zijn geheel gerund en onderhouden. (Oud) scouts en vrienden dragen hun steentje bij in bos- en terreinonderhoud en ondersteunen de mogelijkheden in het kamperen en activiteiten op Ada's Hoeve. Het buitenleven en scoutingspel wordt door hen een heel kalenderjaar mogelijk gemaakt.

Nieuw duurzaam sanitair
Op het terrein van Gilwell Ada’s Hoeve staan momenteel vier kleine primitieve sanitair gebouwen. Ze voldoen niet meer aan de huidige tijdgeest. Het is oud, versleten en gebruiksonvriendelijk voor onze gast door o.a. vocht, ongedierte en ongemak in schoonmaak mogelijkheden. De noodzaak om de gebouwen te vervangen is groot door defecten en duur onderhoud.

Het plan voor sanitaire mogelijkheden op Ada's Hoeve
Op basis van input van vrijwilligers en gasten is vastgesteld dat een centraal douchegebouw met daarnaast vier kleine toiletvoorzieningen decentraal op het terrein het beste invulling geeft aan de behoeften van de gast.
Met een centraal douchegebouw wordt de technische warmwatervoorziening duurzaam op 1 plek gerealiseerd.

Financiëring
Gilwell Ada’s Hoeve heeft natuurlijk flink gespaard voor deze investering. Helaas hebben we echter niet voldoende liquide middelen terwijl de noodzaak voor vervanging er nu is. Ook stevige verhogingen van materiaal kosten en personeelskosten vragen om finaciele steun.

Deels worden er subsidies aangevraagd en hebben we een mogelijkheid voor een lening.
Om de lening zo laag mogelijk te houden, vragen wij een bijdrage. Steun ons en help Ada's Hoeve met haar nieuwe sanitaire voorzieningen. Doe een donatie!

Je kunt bijdragen via deze crowd fundingpagina of een bedrag rechtstreeks aan Ada’s Hoeve te schenken.

Scouting is een ANBI erkende organisatie. Dit betekent dat giften, nalatenschappen en dergelijke voor de gever en voor de ontvanger (Ada’s Hoeve, via Scouting Nederland) vrijgesteld zijn van de heffing van schenkingsrecht en aftrekbaar zijn voor de inkomstenbelasting. Kleine bedragen kunnen via de crowdfunding, wil je bijvoorbeeld meer dan €1000,- (of een nog hoger bedrag) schenken, dan kan dat ook rechtstreeks opde GAH rekening (NL79RABO 0385 962991, RSIN nr 2585248).

Hartelijk dank.