Renovatie sleepboot Oganga

Wij zijn genoodzaakt om onze geliefde Oganga op te knappen zodat wij nog jaren veiligheid en plezier kunnen bieden aan onze leden.

De Oganga en haar taken.

Onze Oganga wordt regelmatig ingezet bij activiteiten.

Van een dagje op de Brielse Maas toezichthouden als de kinderen aan het zeilen zijn tot een 2 daagse sleep naar het zomerkamp terrein, ze deinst nergens voor terug.

Onze sleper is voor ons van groot belang. Met de Oganga kunnen we snel ter plekke zijn als er iets aan de hand is op het water, we kunnen de kinderen snel in veiligheid brengen bij noodweer, we begeleiden de zeilende kinderen en we gebruiken de Oganga om onze vletten naar wedstrijden en kamp locaties te slepen.

Een lang verhaal in het kort; de beschikbaarheid van een sleper is voor ons erg belangrijk!

De Oganga is vanwege financiele redenen en gebrek aan veel tijd +-8 jaar geleden voor het laatst uit het water geweest voor een goede onderhouds beurt.

U kunt wel stellen dat deze beurt dus hard nodig is!

Kunt u ons helpen?

Ondanks dat de Albert Schweitzer groep een financieel gezonde en schuldvrije vereniging is met een stabiel en zelfs groeiend leden aantal is een behoorlijke investering noodzakelijk om onze Oganga te kunnen opknappen. Door inzet van onze leden kunnen wij besparen op de arbeidskosten door een deel van de werkzaamheden zelf uit te voeren. Uiteraard in overleg met een deskundige om het optimale resultaat te behalen.

Om de nodige onderhoud uit te voeren is een bedrag van €15000 noodzakelijk. Om dit gat in de begroting te vullen schrijven wij fondsen aan, benaderen we bedrijven en ook u met de vraag ons te steunen. Wellicht kunt u ons helpen met een financiële bijdrage. Maar ook een bijdrage in bouwmateriaal, onderdelen of assistentie met het opknappen wordt door ons zeer gewaardeerd. Een overzicht van benodigdheden is terug te vinden in ons uitgebreide projectplan.

Uiteraard zijn wij bereid om in geval van donatie, gift en/of sponsoring een passende tegenprestatie te leveren. Waarbij gedacht kan worden aan bijvoorbeeld genereren van positieve publiciteit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem gerust contact met ons op via merelvm99@gmail.com