Update verbouwing januari 2024

10-01-2024 | 22:20

Beste donateurs,

Inmiddels is het alweer even geleden dat u iets van ons heeft gehoord. Daarom sturen we u graag een update over waar we nu staan met de verbouwing van ons clubhuis.

Wat hebben we al gedaan?
In november 2021 zijn we gestart met de verbouwing van ons clubhuis. We hebben eerst de kelder verbouwd om daar extra magazijnruimte te creëren, waardoor elke speltak nu zijn eigen magazijn heeft in de kelder. Vervolgens hebben we een houtkachel geïnstalleerd in het RSA-lokaal en de oude schoorstenen in het bever- en scoutslokaal gesloopt.

In het voorjaar van 2022 is er gewerkt aan het nieuwe sanitair. Er zijn in de periode van februari tot juni 2022 drie nieuwe toiletten en een nieuwe douche geplaatst op de plaats van het oude sanitair.

Ter voorbereiding op het werk van de aannemer hebben we de binnenmuren tussen het oude bever- en scoutslokaal gesloopt en een nieuwe muur gemetseld voor waar straks de nieuwe keuken gaat komen.

In augustus 2022 is de aannemer begonnen met strippen, isoleren en opnieuw opbouwen van de gevel van het oude gedeelte van het gebouw (bever- en scoutslokaal). Wij hebben zelf een kruipruimte gegraven onder de nieuwe keuken, waarna de aannemer een nieuwe vloer heeft gestort in deze nieuwe keuken.

Kingspan heeft ons sandwichpanelen gesponsord voor het nieuwe dak en daarmee is het dak geïsoleerd. Eind november 2022 was de aannemer klaar en konden we zelf weer aan de slag.

Vanaf januari 2023 hebben we een groot deel van de binnenmuren gestuct. We hebben elektra aangelegd in het nieuwe scoutslokaal en daar een brandmelder geïnstalleerd. Vervolgens zijn we verdergegaan met het bouwen van de tweede muur van de nieuwe keuken. Dit hebben we allemaal afgemaakt voor de zomer van 2023, zodat er weer verhuur in het clubhuis kon plaatsvinden. Eind 2023 zijn we zo ver gekomen dat het nieuwe scoutslokaal zo goed als klaar is, een hele grote mijlpaal!

Wat gaan we de komende periode doen?
De komende maanden gaan we leidingen, riool en elektra aanleggen in de nieuwe keuken. Daarna kunnen we de nieuwe keuken daadwerkelijk installeren. Wanneer dat is gelukt, kunnen we de oude keuken verwijderen om zo een nieuw lokaal voor de bevers te maken en dan komt een belangrijk doel om meer ruimte te creëren voor de bevers in zicht.

We willen jullie nogmaals bedanken voor jullie steun voor onze verbouwing. De verbouwing begint steeds meer vorm te krijgen en de speltakken zijn jullie erg dankbaar voor jullie bijdrage.

Met vriendelijke groet,
Het bestuur van Scouting Rhenen