Scouting Nederland Fonds

Het Scouting Nederland Fonds honoreert jaarlijks vele aanvragen. Daarmee levert het fonds een belangrijke bijdrage aan diverse projecten op lokaal, regionaal en landelijk niveau. Samen maken we daarmee Scouting mogelijke voor duizenden kinderen en jongeren door heel Nederland.

Scoutinggroepen en -regio’s kunnen bij het Scouting Nederland Fonds een aanvraag indienen voor (een deel van de benodigde) financiering van projecten, ondersteuning bij calamiteiten of bij een bouwproject. Het gaat om projecten die niet in de reguliere begroting passen. Groepen die getroffen worden door een calamiteit zoals brand, ontvangen vanuit het Scouting Nederland Fonds een pakket met informatie en producten om snel weer aan de slag te kunnen met het aanbieden van het Scoutingspel voor hun jeugdleden. Nieuw op te richten groepen ontvangen een startpakket om ze op weg te helpen.

Het is ook mogelijk om donateur te worden van het Scouting Nederland Fonds met een maandelijkse of jaarlijkse bijdrage naar keuze. Daar zitten extra voordelen aan. Blijf dan ook op de hoogte van de ontwikkelingen.

Maak gebruik van belastingvoordeel bij een periodieke schenking. Meer informatie hierover op de website van Scouting Nederland: word donateur.

06-03-2024 | 20:02
04-03-2024 | 11:16