Steun het 100 jarige KISC!

Kandersteg International Scout Centre (KISC) bestaat 100 jaar! En een verjaardag is een mooie gelegenheid om geld in te zamelen voor cadeautjes. Op de wensenlijst van KISC staan twee cadeaus die ons als Nederlanders erg aanspreken.

Dat zijn zonnepanelen op de daken van de gebouwen en de vernieuwingen van de gastenkeukens.

Ken je KISC al?

Kandersteg International Scout Centre (KISC) is een magische plek. Het ligt in het hart van de Zwitserse Alpen en biedt jongeren een geweldige plek om vele avonturen te beleven. We noemen het ook wel de permanente mini-jamboree, omdat het scouts samenbrengt van verschillende nationaliteiten en diverse culturen en achtergronden. Je maakt er nieuwe internationale vriendschappen en je inspireert elkaar om een betere wereld te creëren. Neem ook eens een kijkje op kisc.ch en breng een bezoek aan deze magische plek.

Nederlandse scouts en KISC

Al sinds de oprichting van KISC in 1923 zijn Nederlandse scouts betrokken geweest bij de ontwikkeling van het centrum. Je kunt Nederlandse scouts ook echt founding fathers noemen. Vele Nederlandse scouts bezoeken KISC: als jeugdlid of leiding, als vrijwilliger om pinkie te worden of om mee te doen aan een Dutch Work Party.

Nederlandse scouts hebben nu ook het initiatief voor deze actie genomen om geld in te zamelen.

Wat gaan we steunen?

We steunen twee doelen:

Gastenkeukens in de Kanderlodge

Gasten van het centrum kunnen ervoor kiezen om zelf te koken. Dit is een zeer gewild aanbod en de gastenkeukens worden dan ook intensief gebruikt. In de Kanderlodge stelt KISC ook een keuken ter beschikking. De keuken heeft een renovatie nodig en de wens is om deze geschikt te maken voor 44 gasten om te kunnen koken, om spullen in de koelkast en in de voorraadkasten te kunnen opslaan.

Doelbedrag is 30.000 euro. Je kan kiezen om één van de projecten Keukeninventaris, Keukenstoel of Keukenapparatuur te steunen of een ander (klein) bedrag te kiezen.

Zonnepanelen

Een van de meest gunstig gelegen gebouwen voor zonnepanelen is de Kanderlodge. Hier liggen al enkele panelen op, maar dat kan zeker uitgebreid worden. Daarmee wekt KISC zijn eigen duurzame energie op, is het minder afhankelijk van energie van anderen en minder gevoelig voor prijsschommelingen. Het maakt KISC duurzamer en verkleint de CO2 footprint van gasten.

Doelbedrag is 20.000 euro. Je kan kiezen om één of meerdere zonnepanelen te sponsoren, een bijdrage te doen aan het project Zonnepaneleninstallatie of een ander (klein) bedrag te kiezen.

Einde van de actie

We zamelen geld in tot en met mei 2024. In het Members weekend van 2024, bieden we KISC het opgehaalde bedrag aan. Het doel is ook om voor die tijd de renovatie van de gastenkeuken in de Kanderlodge gerealiseerd te hebben.

Contact

Wil je in contact komen met de initiatiefnemers, of op een andere manier een financiële bijdrage doen, stuur dan een email aan selina.roskam@scouting.nl.

Draag jij KISC een warm hart toe? Doe dan een donatie of start een actie om geld in te zamelen.