Verduurzaming MS De Steur

Wij van waterscouts Mafeking beschikken over kano’s, zeil- en roeivleten, een sleper en ons wachtschip De Steur.

Deze vaartuigen gebruiken wij om met onze 85 jeugdleden het water op te gaan en nieuwe vaardigheden aan te leren. Met de Biesbosch als vaargebied zitten wij vaak in de natuur en vinden wij het belangrijk dat de jeugdleden leren om hier mee om te gaan.

Om de vereniging klaar te maken voor de toekomst willen wij ons wachtschip verduurzamen, door niet meer afhankelijk te hoeven zijn walvoorzieningen of stroom van een diesel generator. Dit doen wij door te investeren in een duurzaam boordnet en een watermaker in samenwerking met Neho Speciaal Techniek en Pure Water.

Kijk voor meer informatie op : Verduurzaming MS De Steur

In 2023 vierden we het 100 jarige bestaan van ons wachtschip. 100 jaar MS De Steur