Zonnepanelen voor De Jutters

Streefbedrag behaald

'Een scout zorgt goed voor de natuur'

We voegen de daad bij het woord en laten ons gehele dak vol leggen met 28 zonnepanelen. Met 6 van deze grote zonnepanelen zullen we voortaan evenveel duurzame elektriciteit opwekken als we in ons clubgebouw verbruiken. De stroom van de overige 22 zonnepanelen zal door energiecoöperatie Zon Op Alle Daken aan onze leden worden aangeboden. Echte duurzame Jutterstroom! De investering van de 6 zonnepanelen bedraagt €3600,- en graag bieden we u de kans om ons daarbij te helpen doormiddel van een donatie. Help ons en jezelf aan een duurzame toekomst!

Scouting de Jutters is een non-profit organisatie die geheel wordt gedragen door vrijwilligers. Elke euro die binnenkomt komt ten goede van de scoutingactiviteiten en faciliteiten, zoals in dit geval het verduurzamen van ons gebouw en het verlagen van onze energierekening.

Alstublief! Een beloning voor uw donatie
€60     Een echt Jutter Opinel mes
€100   Een dag kanoën vanaf het eiland met het hele gezin
€200   Een dag + nacht gebruik maken van het gebouw inclusief een dag kanoën

U kunt uw beloning opvragen via anne-geluk@hotmail.nl

De huidige situatie veroorzaakt door Covid-19 kan voor sommige mensen voor financiële onzekerheid zorgen. We willen graag benadrukken dat we uw donatie graag ontvangen zolang dit niet in de minste vorm van invloed is op uw financiële zekerheid.

Zonnestroom afnemen van ons dak? Dat kan!

De stroom van de 22 coöperatieve zonnepanelen op de Windroos bieden wij aan de leden van de Jutters in de vorm van 44 certificaten. Met de zonnepanelen op het dak van de Windroos kunt u zelf duurzame stroom opwekken en krijgt u korting op uw energierekening. Dit initiatief biedt leden die zelf geen zonnepanelen kunnen of willen nemen, bijvoorbeeld omdat het dak in de schaduw ligt of omdat u de woning huurt, de gelegenheid om ook te profiteren van zelf opgewekte duurzame stroom. Bovendien wordt uw energierekening niet meer betaald aan vervuilende energiemaatschappijen en aandeelhouders, maar aan een lokaal duurzaam initiatief. Meer informatie vindt u onder het kopje 'stroom afnemen'

Aanbod zonnestroom van de Jutters

Om zelf stroom op te wekken met zonnepanelen is het niet nodig dat de panelen op uw eigen dak liggen. Bijvoorbeeld wanneer u huurder bent of geen geschikt dak heeft.

Hoe werkt dat?
U kunt certificaten kopen per half zonnepaneel (210 wattpiek). Daarmee wordt u lid van de energiecoöperatie. Elk certificaat staat gelijk aan een opbrengst ca. 200kWh per jaar, en kost eenmalig €125,-. Meer certificaten aanschaffen is mogelijk, maar nooit meer dan uw eigen jaarlijkse elektriciteitsverbruik. Ter illustratie: een gemiddeld huishouden verbruikt 2700 KWh per jaar (12 certificaten).

Deelnemers ontvangen 15 jaar lang een jaarlijkse winstdeling van Zon Op Alle Daken voor de opgewekte stroom. Naast winstuitkering van de energiecoöperatie hebben deelnemers door de fiscale ‘Regeling Verlaagd Tarief’ recht op een korting op de energiebelasting omdat u samen met anderen investeert in opwekking van duurzame energie. De winstuitkering en de belastingkorting resulteren in een rendement van ongeveer 10% op uw certificaten. Daarmee is uw investering in ca 10 jaar terugverdiend. Voorwaarde veel deelname is wel dat u klant wordt van energiebedrijf Energie VanOns

Voor wie?
Het gaat hier om een zogeheten ‘postcoderoosproject’. Dat wil zeggen dat iedereen die in het postcodegebied of de aangrenzende postcodegebieden woont deel kan nemen. Alle 18+ en jeugdleden inclusief ouders van leden die in de volgende postcodegebieden wonen kunnen zich aanmelden: 9731- 9738, 9713 – 9716 of 9723 (zie ook figuur hiernaast)

De looptijd van deze regeling is 15 jaar, en na afloop van de looptijd stopt de postcoderoosregeling en besluiten de leden van de energiecoöperatie samen met de Jutters of de zonnepanelen blijven liggen, of dat er bijvoorbeeld gezamenlijk een nieuwe installatie kan worden geplaatst.

Nog even alles op een rijtje

• 22 coöperatieve zonnepanelen via energiecoöperatie Zon Op Alle Daken
  • 44 certificaten beschikbaar voor leden van de Jutters à €125,- inleg per stuk
  • 10% jaarlijks rendement, 15 jaar lang (ca 10 jaar terugverdientijd van de inleg)
  • Overstappen naar Energie VanOns is noodzakelijk

Meer informatie vindt u op www.zonopalledaken.nl

Tel.: +31 6 54 90 30 38

Mail: meedoen@zonopalledaken.nl

Dankjewel! Het doelbedrag is gehaald!

14-12-2020 | 15:00 Met hulp van 47 verschillende donateurs hebben we samen €3600 opgehaald. Daarmee kunnen we onze volledige zonnestroominstallatie bekostigen. Een applaus voor iedereen die heeft meegeholpen en alle donateurs, waarmee we dit mooie project tot een succes hebben weten te brengen!