Verdeel taken en verantwoordelijkheden

Om het uitvoeren van acties, het inzamelen van geld en het promoten van de verschillende projecten in goede banen te leiden, adviseren we je om de taken te verdelen. Door enkele leden een verantwoordelijke rol te geven weet je zeker dat projecten serieus worden opgepakt.

De projectleider trekt de kar
Per project is er een projecttrekker nodig die zich verantwoordelijk voelt voor het succes en de voortgang van een project. Hij/zij is de motor achter het project en zorgt ervoor dat andere leden enthousiast en betrokken raken. Deze persoon is ook het aanspreekpunt binnen de groep met betrekking tot het project. Mensen kunnen bij hem of haar terecht met vragen, opmerkingen en ideeën voor nieuwe acties.

Algemeen coördinator
De Steunscouting.nl-coördinator van je groep neemt de verantwoordelijkheid en heeft het overzicht over alles wat met Steunscouting.nl te maken heeft. Hij/zij is zowel het aanspreekpunt binnen de groep voor vragen over Steunscouting.nl in het algemeen en suggesties voor nieuwe projecten, als de contactpersoon voor Steunscouting.nl.