Zo werkt het

Crowdfunding
Crowdfunding is een manier om een project te financieren en tegelijkertijd draagvlak, betrokkenheid en promotie bij een groot publiek te creëren. Steunscouting.nl is een crowdfundingplatform speciaal voor alle Scoutinggroepen en andere Scoutingonderdelen in Nederland en biedt groepen een professionele en makkelijke manier om inkomsten te genereren.

Eigen projectpagina voor je Scoutinggroep
Op Steunscouting.nl maak je jullie eigen, gepersonaliseerde crowdfunding project aan. Je kunt op Steunscouting.nl meerdere projecten plaatsen waarvoor je geld wilt inzamelen. Dat kan van alles zijn! Denk aan een uniek zomerkamp voor de hele groep, nieuw pionierhout of een grootschalige verbouwing van het clubhuis.

Ledenacties
Leden kunnen zich op verschillende manieren inzetten voor een project. Door zelf rechtstreeks een donatie te doen of, nog leuker, door een actie te starten. Dat wil zeggen dat leden iets organiseren, alleen of met bijvoorbeeld hun speltak of ploeg, waarmee geld wordt opgehaald voor het project. Bijvoorbeeld de jaarlijkse oliebollenverkoop of een autowasdag. Deze acties kunnen eenvoudig gestart worden en gekoppeld worden aan een project.

Doneren is eenvoudig
Mensen die jouw Scoutinggroep een warm hart toedragen of een project van je groep in het bijzonder, doneren eenvoudig via iDEAL. Dit heeft als bijkomend voordeel dat scouts niet meer met contant geld over straat hoeven. Daarnaast zijn de projecten gemakkelijk te delen via social media waardoor een project of actie, zonder veel moeite te doen, veel mensen bereikt.

Dát fiksen we samen!
Wanneer je besluit om samen met je groep aan de slag te gaan met Steunscouting.nl dan kun je rekenen op de hulp van Scouting Nederland. Je krijgt toegang tot een supersimpel beheerplatform voor je eigen pagina en alle projecten en acties. Uiteraard zijn er handige hulpmiddelen om goed voorbereid van start te gaan. Natuurlijk kun je ons ook altijd contacten voor meer informatie.

Wat levert Steunscouting.nl mijn groep op?
- Betrokkenheid van leden, vrienden, familie en anderen bij (de financiële situatie van) je vereniging
- Inkomsten om ambities en projecten van je Scoutinggroep te financieren (donaties worden maandelijks uitbetaald)
- Naamsbekendheid in de omgeving én wellicht zelfs nieuwe leden